NUREK ZAUWAŻYŁ PŁYNĄCE WIELORYBY.BYŁO ICH MNIEJ NIŻ 15,ALE WIĘCEJ NIŻ 5.NIEZALEŻNIE OD TEGO,JAK NUREK USTAWIŁ JE W MYŚLI:DWÓJKAMI,TRÓJKAMI CZY CZWÓRKAMI-ZAWSZE JEDEN WIELORYB PŁYNĄŁ SAM.ILE WIELORYBÓW ZAUWAŻYŁ NUREK?WYKONAJ RYSUNEK POMOCNICZY.

3

Odpowiedzi

2010-02-23T15:56:21+01:00
Mógł zobaczyć 13 płynących wielorybów
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:09:53+01:00
Nurek zauważył 13 wielorybów. I tak skoro ustawiał 2 i czwórkami a i tak płynął SAMOTNIE jeden wieloryb, to oznacza to, że wielorybów musiała być liczba nieparzysta:)
Był wybór od 6 do 14. Czyli mieliśmy do wyboru: 7,9,11,13
7 odpada, bo nurek ustawiał je rowniez czworkami,
na rysunku wygladabo by to nastepujaco(i-oznacza jednego wieloryba)
II
II
II
II I
II
II
OPCJA Z TROJKAMI:
III
III
III I
III
OPCJA Z CZWORKAMI:
IIII
IIII I
IIII
1 5 1
2010-02-23T16:31:00+01:00