Popraw błędy w podanych zdaniach . Jakiej części mowy użyto błędnie ?
a) [ W naszej klasie lubię wszystkich za wyjatkiem Honoraty.]
b) [ Mam zaufanie dla ludzi. ]
c) [ Praca w zespole nie ogranicza się we wspólnym podejmowaniu decyzji. ]
d) [ Spotkanie dobiegło do końca. ]
e) [ Idziesz na stołówkę ? ]
f ) [ Gdy byłam mała , duzo czasu spędzałam na świetlicy . ]
g) [ Zapomnialem pasty od butów. ]
h ) [ Zadzwon na nowy numer . ]
i) [ Przez ciebie rozwiązałem ten problem. ]
j ) [ Idziemy do sklepu za butami . ]
k) [ Joasia za pomocą Lidki wykonała piekny plakat. ]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:59:49+01:00
A) W naszej klasie lubię wszystkich z wyjątkiem Honoraty
b) Mam zaufanie do ludzi
c) Praca w zespole nie ogranicz się do wspólnego podejmowania decyzji
d) Spotkanie dobiegło końca
e) Idziesz do stołówki?
f) Gdy byłam mała dużo czasu spędzałam w świetlicy
g) Zapomniałem pasty do butów
h) Zadzwoń na mój nowy numer
i) Dzięki tobie rozwiązałem ten problem
j) Idziemy do sklepu z butami
k) Joasia z pomocą Lidki wykonała piękny plakat
72 4 72
2010-02-23T16:00:11+01:00
A) W naszej klasie lubię wszystkich "Z" wyjątkiem Honoraty.
b) Mam zaufanie DO ludzi.
c) Praca w zespole nie ogranicza się DO wspólnego podejmowania decyzji.
d) Spotkanie dobiegło końca.
e) Idziesz DO stołówki
f) Gdy byłam mała, dużo czasu spędzałam W stołówce.
g) Zapomniałem pasty DO butów.
h) Zadzwoń DO nowego numeru.
I) DZIĘKI TOBIE rozwiązałem ten problem.
j) Idziemy do sklepu PO buty.
h) Joasia Z pomocą Lidki wykonała piękny plakat.
40 4 40
2010-02-23T16:07:23+01:00
A)W naszej klasie lubię wszystkich z wyjatkiem Honoraty.
b)Mam zaufanie do ludzi
c)Praca w zespole nie ogranicz się w wspólnym podejmowaniu decyzji
d)Spotkanie dobiegło końca
e)Idziesz na stołówkę?
f)Gdy byłam mała dużo czasu spędzałam w świetlicy
g)Zapomniałam pasty do butów
h)Zadzwoń na nowy numer
i)Dzięki tobie rozwiązałem ten problem
j)Idziemy do sklepu z butami
k)Joasia z pomocą Lidki wykonała piękny plakat
Błędnie użyto zaimków.
34 4 34