Przeształc ilorazy na sumy ;
(6p²-8pr):(-2)
(3x-6xy+1):(-3)
1.Zapisz w jak najprostszej postaci ;
5(3-2x)-(4x+6)*3
2x+5-3x-12
3

To 3x-12
3

jest to w kresce ułamkowej,której nie umiem "stworzyc" :)
2.Oblicz wartości liczbowe wyrażeń ;
3(x²-2x+3)-2(x²-5x-1) dla x = 2
a(2ab+b)-b(a-2ab+a²) dla a=0,1 b= -10


Życzę powodzenia :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T16:00:56+01:00
=4pr-3p²
=-x+2xy-1/3

=15-10x-12x-18=-22x-3
=hmm, nie moge sobie tego wyobrazic ;P

=3x²-6x+9-2x²+10x+2=x²+4x+11=4+8+11=23
=2a²b+ab-ab+2ab²-a²b=a²b+2ab²=0,01*(-10)+2*0,1*100=-0,1+20=19.9
1 5 1
2010-02-23T16:07:59+01:00
(6p²-8pr):(-2)=-3p²+4pr
(3x-6xy+1):(-3)=-x+2xy-⅓

5(3-2x)-(4x+6)*3=15-10x-12x-18=-22x-3
2x+5-(3x-12)÷3=2x+5-x+4=x+9

3(x²-2x+3)-2(x²-5x-1) dla x = 2
3(x²-2x+3)-2(x²-5x-1)=
3x²-6x+9-2x²+10x+2=
x²+4x+11=
2²+4*2+11=
4+8+11=23

a(2ab+b)-b(a-2ab+a²) dla a=0,1 b= -10
2a²b+ab-ab+2ab²-a²b=
a²b+2ab²=
(0,1)²*(-10)+2*0,1*(-10)²=
0,01*(-10)+0,2*100=
0,01*(-10)+20=
-0,1+20=19,9
1 5 1
2010-02-23T16:23:44+01:00
Przeształc ilorazy na sumy ;
=-3p²+4pr
=-x+2xy-⅓
.Zapisz w jak najprostszej postaci ;
=15-10x-12x-18=-22x-3
=2x+5-x+4=x+9
Oblicz wartości liczbowe wyrażeń
3(x²-2x+3)-2(x²-5x-1) dla x = 2
3(x²-2x+3)-2(x²-5x-1)=
3x²-6x+9-2x²+10x+2=
x²+4x+11=
2²+4*2+11=
4+8+11=23

a(2ab+b)-b(a-2ab+a²) dla a=0,1 b= -10
2a²b+ab-ab+2ab²-a²b=
a²b+2ab²=
(0,1)²*(-10)+2*0,1*(-10)²=
0,01*(-10)+0,2*100=
0,01*(-10)+20=
-0,1+20=19,9
1 5 1