Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:03:17+01:00
Obraz powstał w 1850 roku i stał się manifestem nowego kierunku artystycznego - realizmu. Przedstawia on ciężką pracę ludzi. Na pierwszym planie widzimy dwóch mężczyzn, jeden jest starszy, a drugi jest młodzieńcem. Możemy sądzić, że to ojciec z synem. Są oni biedni, możemy to wywnioskować z ich ubioru. Mają stare zniszczone ubrania. Wykonują ciężką pracę. Ojciec rozbija kamienie na małe części, a syn zbiera je do koszyka. Prawdopodobnie tym zarabiają na życie. nieco dalej za starszym mężczyzną stoi garnek, a obok leży łyżka. Pracują pewnie całymi dniami dlatego biorą ze sobą posiłki. W dali widać cienie drzew i górki. Mężczyźni pracują obok pola na którym rośnie zborze. Po jego kolorze możemy się domyślać, że jest to późne lato, a po cieniach drzew, że zbliża się wieczór. Obraz przedstawia zmagania zwykłych ludzi.
2 5 2
2010-02-23T16:18:11+01:00
obraz ''kamieniarze''
Na obrazie znajduje się wysoka chata, ze spiczastym dachem. Jest ona cała z drewna. Przed nią stoją trzej chłopi pracując. Jeden z nich ma białą koszulę. Siedząc na stołku kuje on coś w płycie kamiennej. Drugi z nich ma ciemniejszą koszulę, ale nie czarną, na której jest czarna kamizelka. Zajmuję się on przybijaniem. Trzeci z nich stoi przy chacie i jest ubrany na czarno. Ten również coś przybija. Wszyscy chłopi mają czapki. Na podwórku jest dużo płyt kamiennych i betonowych. Praca ta rozgrywa się w południe, bo widać na mężczyznach zmęczenie spiekoty. Za chatą rośnie bardzo wysokie drzewo,a nawet kilka drzew. Na podwórku panuje gwar i bałagan.
2 4 2