Woda kapie z kranu co 2 sekundy, zakładając, że kropla wody ma kształt kuli o promieniu 3 mm oblicz ile litrów wody wycieknie z kranu w ciągu 1 doby. Wynik podaj z dokładnością do 0,1.
http://www.dec.pg.gda.pl/studia/dyplomy2002/temat2/strony/zadaniak.html - pomoc do zadania krok po kroku. Proszę o wszystkie obliczenia, bo nie łapie tego :/

2

Odpowiedzi

2010-02-23T16:23:16+01:00
Objętość kropli-
⁴/₃*π*r³
⁴/₃*3,14*3³≈119 mm³
ilość kropli za cały dzień
30*60*24=43200
119mm³*43200=5140800mm³≈5,14dm³=5,14L
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • when
  • Początkujący
2010-02-23T16:58:27+01:00
Doba=3600s*24=86400s
V=4/3πR3
V=4/3*3,14*(0,3)3=0,11304cm3 - objętość jednej kropli
liczba kapnięć- 86400:2=43200
V=43200*0,11304=4883cm3=4,9l
2 3 2