Odpowiedzi

2009-10-16T18:03:34+02:00
Skład powietrza wdychanego
tlen - ok. 21%;
dwutlenek węgla - ok. 0,03%;
azot - ok. 78%;
argon i inne gazy ( np. kryptolity fosforazowe czy ich pochodne) - ok. 1%.
Skład powietrza wydychanego
tlen - ok. 17%;
dwutlenek węgla - ok. 4%;
azot - ok. 78%;
argon i inne gazy - ok. 1%.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-16T18:25:29+02:00
Powietrze to mieszanina gazów: azoty, tlenu, dwutlenku węgla.
Powietrze wdychamy nosem (lub ustami jeśli ktoś ma zatkany nos). Powietrze lepiej jest wdychać nosem bo w nosie znajdują się specjalne włoski do, których przyklejają się bakterię dzięki czemu nie mogą się dostać do organizmu. W nosie wdychane powietrze również się ogrzewa. Ludzie wydychają dwutlenek węgla. wdychane przez nas powietrze dostaje się do płuc i dostarcza naszemu organizmowi życiodajny tlen.
Jest też inny sposób oddychania zwany ,, oddychanie kanałem brzusznym". Bardzo przydatne jeśli ktoś chodzi na kółko teatralne. Można wydukać jednym tchem taki wierszyk:
,,Chrząszczu, chrząszczu nie brzmij w trzcinie,
wyłaź z gąszczu po drabinie,
pośród gąszczy traw i krzewów,
pośród bzyczeń, ptaków śpiewu".