Antykwariusz zakupił stolik do kawy i lustro za łączną kwotę 4050 zł. Sprzedał lustro, zyskując na transakcji 25%, a sprzedał solik zyskując na transakcji 40 %. Zarobił w ten sposób 1260 zł. Ile zapłacił za lustro a ile za stolik?

Rozwiazanie, albo przynajmiej wzór!. Prosze!. ;-****

2

Odpowiedzi

2010-02-23T16:14:24+01:00
Wartość stolika i lustra - 4050zł
zysk ze sprzedaży lustra - 25%
zysk ze sprzedaży stolika - 40%
zysk ze sprzedaży stolika i lustra - 1260zł
wartość stolika - x
wartość lustra - y

x + y = 4050
0,25*y + 0,4*x = 1260 /*4
y = 4050 - x
y = 5040 - 1,6*x
4050 - x = 5040 - 1,6*x
1,6*x - x = 5040 - 4050
0,6*x = 990 /÷0,6
x = 1650
y = 4050 - 1650
y = 2400
odp. Stolik kosztował 1650zł a lustro 2400zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:19:59+01:00
Dane:
cena stolika --> y
cena lustra --> x
cena za stół i lustto --> 4050zł

x+y=4050
1,25x+1,4y=5310 / *100

x+y=4050
125x+140y=531000/:5

x+y=4050 / *(-25)
25x+28y=106200

-25x-25y=-101250
+ 25x+28y=106200
____________________________
3y=4950/:3
y=1650

x+1650=4050/-1650
x=2400

x=2400
y=1650

Równania oczywiście zapisać pod taką klamrą {
Liczę na naj ;]]