Odpowiedzi

2010-02-23T16:25:18+01:00
A)

a= 12

P = (12+8) * 5 / 2
P = 50

b)

h= 4

P = 6 * 4 / 2
P = 12

c) P = 10 * 16 / 2
P = 80

d) podstawa mniejszego trójkąta = 12 razy dwa = 24
pole mniejszego trójkąta = 24 * 5 / 2
P = 60
pole większego = 9 * 24 / 2
P = 108
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:17:37+01:00
A)
13²=169
5²=25
169-25=144
√144=12
a=12
P=a+b*½h
P=12+8+2,5
P=50j² (jednostek kwadratowych)


B)
5²=25
3²=9
25-9=16
√16=4
P=½*h*a
P=4*3*½
P=6 j²
Są takie dwa trójkąty (mniejsze) więc pole 1 mnożymy przez 2
P=12 j²


C) jest nie wykonalne ponieważ przekątna w kwadracie równa się a√2 (a to podstawa) więc jeśli jest 10√2 czyli √200 to nie równa się 16 a 14,1421...
tak więc albo proszę o dokładniejszy rysunek albo o zmienienie danych i jak cos napisz do mnie na mail xD


D)
15²=225
9²=81
225-81=144
√144=12(wysokość)
P=12*9*½
P=54 j²
Pole obu większy trójkątów = 108j²

5*12*½=30 (pole mniejszego trójkąta)
60+108=168 j²

Mam nadzieję iż jest to dość wyczerpująca odp
Pzdr i licze na naj ;D
5 4 5
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T18:32:31+01:00
A)5²+a²=13²
a²=144
a=12
P=½(12+8)*5
P=50j²

B)3²+h²=5² ( w trójkącie równoramiennym wysokość dzieli podstawe na dwa równe odcinki)
h²=25-9
h=4
P=½*6*4
P=12j²

C) trudno określić do czego jest to 16. Wg mnie, skoro przekątne przecinają się pod kątem prostym to ta figura to kwadrat albo romb. A pole liczy sie w ten sam sposób.
P=10²=100j²

D)policzmy wysokość
13²=5²+h²
h²=169-25=144
h=12
P=½*14*12
P=84j²
dolny trójkąt ma to samo pole, więc
P figury= 2* 84=168j²
3 3 3