Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:25:25+01:00
Oczywiście mam myśleć, że to l to długość boku kwadratu. Zapiszę więc wzór na przekątną kwadratu:
d = l√2 , l - długość boku kwadratu.
Wyznaczmy z tego wzoru l
l = d / √2 (usuńmy niewymierność)
l = d√2 / 2.
Wzór na obwód, to obw = 4l (podstawmy l)
Obw = d√2 / 2 * 4
Obw = 2d√2.
L jest wyznaczone powyżej przy tym wzorze.
2010-02-23T16:25:46+01:00
D=a √2
d= przekątna
a bok
d/a=√2
a=d√2/2
Obw= 2d√2