Dobierz wspólczynniki stechiometryczne w równaniach reakcji. Przedstaw poniższe reakcje za pomocą schematu.

1. ___C2H4 + ___HCL----> ___C2H5CL
2. ___C2H5CL + ___H2O----> ___C2H5OH + ___HCL
3. ___C2H5OH + ___O2--->(bakterie)___CH3COOH
+ ___HCL
4. ___CH3COOH + ___O2----> ___CO + ___H2O
5. ___CH3COOH + ___Bi2O3----> ___(CH3COO)2Ca +___H2


prosze o szybką pomoc!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:42:40+01:00
1. C2H4 + HCl----> C2H5Cl
2. C2H5Cl + H2O---->C2H5OH + HCl
3. C2H5OH + O2--->(bakterie)CH3COOH + H2O
4. CH3COOH + O2----> 2CO + 2H2O
5.2CH3COOH + Ca----> (CH3COO)2Ca + H2
6CH3COOH + Bi2O3----> 2(CH3COO)3Bi +3H2O

C2H4 -->C2H5Cl-->C2H5OH-->CH3COOH -->(CH3COO)2Ca
------------------------------------------------(CH3COO)3Bi
16 2 16
2010-02-23T21:56:29+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. C2H4 + HCl----> C2H5Cl
2. C2H5Cl + H2O----> C2H5OH + HCl
3. C2H5OH + O2--->(bakterie)CH3COOH + H2O
4. CH3COOH + O2----> 2CO + 2H2O
5. 2CH3COOH + Ca----> (CH3COO)2Ca + H2

C2H4--->(HCl) C2H5Cl--->(H2O) C2H5OH-->
(O2/bakterie)CH3COOH--->(O2) CO
................I
..........(Ca).I
................I
..........(CH3COO)2Ca
10 2 10