1. Wyraź w skali Kelvina następujące temperatury:
a) 36,6 stopni Celsjusza
b) 100 stopni Celsjusza
c) 0 stopni Celsjusza
d) -20 stopni Celsjusza
e) -156 stopni Celsjusza

2. Wyraź w skali Celsjusza temperatury podane w skali bezwzględnej:
a) 10 K
b) 273 K
c) 383 K
d) 253 K
e) 213 K

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:38:57+01:00
1.
a) 36,6= 36,6+273= 309,6K
b) 100= 100+273= 373K
c) 0= 0+273= 273K
d) -20= -20+273= 253K
e) -156= -156+273= 117K

2.
a) 10K= 10-273= -263 C
b) 273K= 273-273= 0 C
c) 383K= 383-273= 110 C
d) 253K= 253-273= -30 C
e) 213K= 213-273= -60 C
2010-02-23T16:39:46+01:00
2.
a)-263
b) 0
c)112
d)20
e)60