Odpowiedzi

2010-02-23T16:35:08+01:00
Prąd elektryczny przewodzą:
a) jeżeli chodzi o ciała stałe to metale i grafit
b)jeżeli chodzi o ciecze to wodne roztwory kwasów zasad i soli czyli tzw. elektrolity
c)jeżeli chodzi o gazy to prąd przewodzą tylko gazy zjonizowane
11 3 11
2010-02-23T16:35:29+01:00
Metale
elektroit
gaz
próżnia
grafit
woda
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:38:06+01:00
Prąd przewodzą przedmioty wykonane z metalu. Takie substancje, które przewodzą prąd noszą nazwę przewodników. Natomiast prądu nie przewodzą przedmioty z papieru, drewna, szkła, gumy i plastiku. Takie substancję noszą nazwę izolatorów.
Przykłady substancji przewodzących prąd:
-żelazo
-woda
-grafit
-aluminium
-złota
-srebro
-miedź
-stal.
22 4 22