Pokój w kształcie prostokata w skali 1;100 ma wymiary 4 cm i 5 cm.Jaka jest rzeczywista dlugosci szerokosc tego pokoju..

Z oznania do warszawy jest 1000 km Na mpie miasta znajduje sie w odległosci 12 cm W jakies skali jest wykonana mapa

Delfil ma dlugosc 3 m Jaka bedzie miał długosc na rysunku w skali 1;60

PROSZE O SZYBKIE ROZWIAZANIE...

2

Odpowiedzi

2010-02-23T16:36:49+01:00
Pokój w kształcie prostokata w skali 1;100 ma wymiary 4 cm i 5 cm.Jaka jest rzeczywista dlugosci szerokosc tego pokoju..
400cm x 500cm = 4m x 5m

Z oznania do warszawy jest 1000 km Na mpie miasta znajduje sie w odległosci 12 cm W jakies skali jest wykonana mapa
1000km=1000 000m = 100 000 000 cm
100 000 000 ;12 =8 333 333, (3)

mapa jest wykonana w skali 1;8 333 333, (3) cm

Delfil ma dlugosc 3 m Jaka bedzie miał długosc na rysunku w skali 1;60

3m=300cm
300;60=50cm
będzie miał długość 50 cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:40:27+01:00
1)
skala 1:100
4cm×100cm=400cm=4m
5cm×100cm=500cm=5m
Odp.: Rzeczywiste wymiary tego pokoju to 4m×5m.

2) nie wiem coś jest nie tak w danych, bo cały czas wychodzi mi że skala jest 1:8333,333

3)
3m=300cm
skala 1:60
300cm:60=5cm
Odp: Na rysunku delfin będzie miał długość 5 centymetrów.
6 3 6