Prosze o rozwiazanie nie mam teraz czasu tego robic :)) tez sie odwdzięczę jak bedzie trzeba :))
Zadanie 6. oblicz pole powierzchni szesciany o krawedzi 2,5 dm
zadanie7. oblicz długośc krawedzi szescianu, ktorego pole powierzchni wynosi 8,64cm2
Zadanie8. Oblicz pole poweirzchni prostopadłoscianu o wymiarach 6cm x 5 cm x 8cm :)
z dory dziekuje licze na odp DAJE NAJ !!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-23T17:29:12+01:00
Zad.6
P=a*a
P=2,5dm-2,5dm=6,25dm2
Pp=6,25dm2*6=37,5dm2

Zad.7
Pp=8,64cm2
P=8,64cm2:2
P=1,44cm2
Dł. krawędzi= pierwiastek z 1,44
Dł. krawędzi=1,2cm

Zad.8
P=a*b
P=6cm*5cm=30cm2
P2=5cm*8cm=40cm2

Pp=(30*2)+(40*4)
Pp=60cm2+160cm2
Pp=220cm2

Proszę ;))
Liczę na naj ;]]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:32:32+01:00
6)
P=(2,5*2,5)*6
P=6,25*6
P=37,5 dm2

7)
x- krawedz szescianu
x2 - x kwadrat (to dle twojej wiadomosci)

8,64=x2*6 |:6
1,44=x2 |pierwiastek
x=1,2cm

8)
P podst.= 6*5
P podst.= 30cm2

P boku a= 6*8
P boku a= 48cm2

P boku b=5*8
P boku b=40cm2

P całości=30*2+48*2+40*2
P całości=60+96+80
P całości=236cm 2