Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-16T18:45:05+02:00
XX wiek w metodologii historii [edytuj]

Według periodyzacji stosowanej w pracach historycznych XX wiek niekoniecznie rozpoczął się w 1901 roku. Ze względu na przemiany w różnych dziedzinach życia za datę graniczną uznaje się częściej 1914 lub 1918 rok. Data końcowa dotąd nie została ustalona, ale w coraz liczniejszych opracowaniach uznaje się za nią 1989 lub 1991 rok. Z tego powodu XX wiek jest niekiedy nazywany "najkrótszym stuleciem".
2009-10-16T18:55:35+02:00
Na początku wieku XX, po latach silnej penetracji chińskiej, Mongołowie zaczęli dążyć do usamodzielnienia się. Dość paradoksalnie wykorzystano do tego samo Państwo Środka, a konkretnie wybuch rewolucji w Chinach. Jeszcze w 1911 r. (1 grudnia) została proklamowana niepodległość Mongolii Zewnętrznej.

;))