Odpowiedzi

2009-10-16T18:50:15+02:00
-na torfowiskach wystepuje wiele fatunkow chronionych roslin nigdzie indziej nie spotykanych np rosiczki spotykanej w Polsce;
-mszaki napewno sa gatunkami pionierskimi i uczestnicza w fotosyntezie jako pierwsze!!!, stanowia po ich rozkladzie miejsce wzrostu nowych gatunkow
-torfowiska to niezle konserwatorium roznych starych gatunkow roslin i zwierzat poniewaz tam ulegaja mumifikacji, tam tez zaczela sie produkcja wegla;
-torfowiska to miejsca gdzie dochodzi do zmian w srodowisku tz zachodzi zaratanie torfowiska czyli tworzy sie nowy ekosystem
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-16T18:53:14+02:00
Zatrzymują wodę, zapobiegając osuszaniu gleby i powstawaniu powodzi. Torfowiska i mszary są też siedliskiem życia wielu organizmów, które (szczególnie rośliny) muszą żyć na terenie podmokłym. Woda z torfowisk i mszarów jest również bardzo bogata w składniki odżywcze, ponieważ obszary te mają wiele martwej materii organicznej.
12 3 12
2009-10-16T20:01:58+02:00
1.Zapobiegając osuszaniu gleby.
2.Powstawaniu powodzi.
3.Zatrzymują wodę.
;))
9 3 9