Odpowiedzi

2010-02-23T16:40:54+01:00
W 100 g wody - 7 g cukru
w 200 g wody - x
x= 14 g

14g: 5g = 2,8

Odp. Dodaje niepełne 3 łyżeczki
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:47:19+01:00
Cp=7%
ms-masa substancji (cukru)
mrozp - masa rozpuszczalnika (herbata)
Cp=ms/ms+mrozp *100%
7%=ms/ms+200g *100% |*(ms+200)
7ms + 1400 = 100ms
100ms-7ms=1400
93ms=1400|:93
ms=15g

15g:5g=3 - liczba łyżeczek.
Odp.: Chmik dodaje do swojej herbaty 3 łyżeczki cukru.
11 5 11