Koń ciągnie wóz ze stałą prędkością 1,5m/s. Działając siłą o wartości 400N. Jaką pracę wykona ten koń w czasie 2h?

Koń ciągnie wóz działając siłą o stałej wartości 300N. W czasie 1h wykonał on pracę 2160kJ. Ile wynosi prędkość konia i wozu?

Bardzo proszę o pomoc. To pilne na jutro ;(
Chciałabym dokładne wyliczenia oraz napisanie danych i szukanych.
Daję naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:55:14+01:00
Koń ciągnie wóz ze stałą prędkością 1,5m/s. Działając siłą o wartości 400N. Jaką pracę wykona ten koń w czasie 2h?

Dane:
V =1.5 m/s
F = 400 N
t = 2h

Szukane:
W = F * s
s = V * t

najpierw wyliczamy droge jaka przebyl kon w czasie 2 h

1.5 m/s = 5.4 km/h

s = 5.4 km/h * 2 h
s = 10.8 km = 10 800 m

Teraz obliczamy W:
W= 400 N * 10 800 m
W =4 320 000 J
W = 4,32 mJ

Koń ciągnie wóz działając siłą o stałej wartości 300N. W czasie 1h wykonał on pracę 2160kJ. Ile wynosi prędkość konia i wozu?

Dane:
F = 300N
t = 1h
W = 2160 kJ

Zadanie analogiczne do poprzedniego ;)

Szukane:
V = s/t

mamy podany czas, brakuje nam tylko drogi.

W = F * s
s = 2160 000 J : 300 N
s = 7200 m
s = 7.2 km

V = 7.2 km/h = 2 m/s
12 4 12
2010-02-23T16:55:52+01:00
Zadanie 1
dane
F - siła = 400 N
v - prędkość = 1,5 m/s
t - czas = 2 h = 7200 s
szukane
W - praca = Fs = Fvt = 400 razy 1,5 razy 7200 = 4320000 J = 4320 kJ
zad 2
dane
F - siła = 300 N
W - praca = 2160 kJ = 2160000 J
t - czas = 1 h = 3600 s
szukane
v = W/Ft = 2160000/300 razy 3600 = 2160000/1080000 = 2 m/s
4 4 4