Odpowiedzi

2009-10-16T19:48:35+02:00
A) y=½(x-½)+⅛x
0=1/2x-1/4+1/2x
0=x-1/4 |+1/4x
1,4-=x
miejsce zerowe x=1,4

a reszte chyba sobie poradzisz..
najpierw za y piszesz 0 a poźniej juz rozwiazujesz rownanie :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-16T20:04:51+02:00
A) ½(x-½)+⅛x=0
½x-¼+⅛x=0 /*8
4x-2+x=0 /+2
5x=2 /:5
x=2/5



b)y+x=2y-(x+5)
y+x=2y-x-5 /-x; +2y
3y=-2x-5
-2x-5=0 /+2x
2x=-5 /:2
x=-5/2



c)x=1

d)2x-1/2+1/x=0 /+1/2
1/2=2x/1+1/x
1/2=2x*x/x+1*1/x
1/2=2x^/x (skracamy ^ i x w mianowniku)
1/2=2x /:2
x=1/4


e)0=x(x^-x+8)
x=0 v x^-x+8=0 [obliczyc rownanie kwadratowe]


f)0=7 1/3x+2x-2/4
0=22/3x+6/3x-2/4
0=28/3x-1/4
28/3x=1/4 /*3/28
x=3/112


g) x=2y+2x+8 /-x; -2y
-2y=x+8
0=x+8 /-8
x=-8