Zad.1
Rozwiąż zadania:
a) cenę pewnego towaru obniżono z 50zł do 40zł. O ile procent obniżono cenę ?
b) cenę pewnego towaru podwyższono z 50zł do 40zł. O ile procent podwyższono cenę ?

Zad. 2
Ile procent liter, których użyto do sformułowania tego zdania, stanowi litera A.

Z góry baaaaaaaaaaaaardzo dziękuję :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:58:12+01:00
Zad1
a)
50zl-100%
40zl-x
x=40zl razy 100%/50 zl=80 %
100%-80%=20%
Odp:Cene obniżono o 20 %
b)
40zl-100%
50zl-x
x=50zl razy 100%/40zl=125%
100%+125%=225%
Odp:Cenę towaru podwyzszono o 225%
Zad2
66-100%
7-x
x=7 razy 100%/66=10 i 2/3

Nie wiem czy to dobrze bo nie jestem orlem z matmy.Może być coś zle ;p
3 3 3
2010-02-23T16:59:38+01:00
A 20%
b jakis blad tam jest ale to tez 20% jak mozna z 50 podwyzszyc na 40

c 11%
2 3 2