Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T16:53:03+01:00
A) =4,5x-0,75-5x-1=-0,5x-1,75
b) =3x+5-3x-5=0
c) =4b+6-9-t=4b-t-3
d) =2x+3x+6x³-x³-6x+1=5x³-x+1
e) =-y-5-y+y²+2y²=3y²-2y-5

zad.2
b)=5xyz(4y+5x-6z)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:53:18+01:00
1. Wykonaj działania

a) 4,5x - 0,75 + (-5x - 1) = 4,5x-0,75-5x-1 = -0,5x-1,75

b) (3x + 5) + (-3x - 5) = 3x+5-3x-5 = 0

c) (4b +6 ) + (-9 - t) = 4b+6-9-t = 4b-3-t

d) 2x - (- 3x - 6x³) + (-x³- 6x + 1) = 2x+3x+6x³-x³-6x+1 = -x+5x³+1

e) -y-(5 + y - y²) + 2y² = -y-5-y+y²+2y² = -2y-5+3y²

2. Wyłącz wspólny czynnik

a) ½² + 2b³ - 5t = ½(½+4b³-10t)

b) 20xy²z + 25x²yz - 30xyz² = 5xyz(4y+5x-6z)
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T16:58:45+01:00
Zad.1
a) 4,5x - 0,75 + (-5x - 1) = -0,5x - 1,75
b) (3x + 5) + (-3x - 5) = 3x - 3x + 5 - 5 = 0
c) (4b +6 ) + (-9 - t) = 4b - 3 - t
d) 2x - (- 3x - 6x³) + (-x³- 6x + 1) = 2x+3x+6x³-x³-6x+1 = -5x-3x³+1
e) -y-(5 + y - y²) + 2y² = -y-5-y+y²+2y² = -5 + 3y²

zad.2
a) ½² + 2b³ - 5t = ½(½+4b³-10t)

b) 20xy²z + 25x²yz - 30xyz² = 5xyz(4y+5x-6z)