Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:54:57+01:00
Defenicja Rozpuszczalnosci mowi nam ze 40g substancji znajduje sie w 100g wody
x-ilosc substancji w 220g roztworu

40 g substancji - 100g wody --> m roztworu = 140g
40g substancji - 140g roztworu
x g substancji - 220 g roztworu

x=(220g *40g)/ 140g = 63g- w przyblizeniu
2010-02-23T16:56:26+01:00
W 100 g wody znajduje się 40 g substancji, czyli
w 140 g roztworu znajduje się 40g substancji
a w 220 g roztworu znajduje się x g substancji

140 g - 40 g
220 g - x g
x = 62,86 g