Na podstawie wiersza Juliusza Słowackiego "hymn o zachodzie słońca "
Własnymi słowami napisz dlaczego osobie mówiącej w wierszu jest smutno.

to takie pomocne ćwiczonko
wypisywalismy na lekcji dlaczego jest mu smotno i wql . ale mamy to zrobic w formie takiej wypowiedzi i wlasnymi slowami

"Smutno mi, Boże ! "
-tęski za ojczycna
- śmierć rodaków, patryioów
- ciagla tulaczka, skrocone dziecionstwo,
- nie zna miejsca spoczynku
- cierpienie z powodu niedoceniena
- swiadomosc, ze nie wrodi do ojczycny
-swiadomosc wlasniej nicosci i przemijalnosci .


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:51:59+01:00
-samotny, brak bliskiej mu osoby, której mógłby sie zwierzyć, z która mógłby proozmawiać,
- myśli o przemijaniu jest mu smutno z powodu kończacego sie dnia,
-widzi lecace bociany, przypomina mu się ojczyzna, tęskni za Polską
- jest niepewny co z nim dalej bedzie z jego losem tułacza,
- nie wie gdzie spoczną jego prochy,
- świadomy bo wie ze nie am powrotu do ojczyzny, bezradny
2010-02-23T16:55:26+01:00
Juliusz jest smutno z powodó śmierci jego bliskich.Tego że w życiu nie zazna spokoju.Nie będzie miał prawdziwego domu.Że nie zobaczy już ojczyzny Polski.