Bo ja skali nie rozumiem :D
Proszę o rozwiązanie zadania z obliczeniami .! Obliczenia mają być na poziomie szkoły podstawowej !. xd

Zad. 1
Prostokąt ma wymiary siedem całych jedna druga metra i trzy całe trzy czwarte metra. Ile wynosi jego obwód w skali 2:1 ?

Zad. 2
Trójkąt MAK ma wymiary ; 8 cm, 6 cm, 5 cm. Jakie wymiary będzie miał ten trójkąt w skali 1:2

Zad. 3
Dany jest kwadrat o boku 8 dm. Ile będzie miał ten kwadrat w skali 1:10. Oblicz obwód tego kwadratu.

Dam naj :P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:05:34+01:00
1)7½=7,50
3¾=3,25
obw=7,50*2+3,25*2=15+6,50=21,50(m)
skala2:1=21,50:2=10,75(m)

2)a)8cm
b)6cm
c)5cm

a)8cm:2=4cm
b)6cm:2=3cm
c)5cm:2=2,5cm

3)dany jest kwadrat o boku 8 dm. Ile będzie miał ten kwadrat w skali 1:10. Oblicz obwód tego kwadratu.

obw=8dm*8dm=64dm
skala 1:10=64dm*10=640dm
1 2 1
2010-02-23T17:15:18+01:00
Zad 1
O=2a + 2b
a=7½m
b=3¾m
O=2*7½m + 2*3¾m
O=15m + 7½m
O=22½m

Skala 2:1
(Musimy 22½m pomnożyć przez 2)
22½m*2=45m

W skali 2:1 obwód tego prostokąta wynosi 45m.

Zad 2
M=8 cm
A=6 cm
K=5 cm

Skala 1:2
(musimy 8 cm, 6 cm, 5 cm podzielić przez dwa)
8 cm:2=4 cm
6 cm:2=3 cm
5 cm:2=2,5 cm

Zad 3
Kwadrat o boku 8 dm

Skala 1:10
(Musimy 8 dm podzielić przez 10)
8:10=0,8

O=4*a
a=0,8 dm
O=4*0,8 dm
O=3,2 dm

Obwód tego kwadratu w skali 1:10 wynosi 3,2 dm.

Proszę xP liczę na naj;*
2 4 2