Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:00:06+01:00
Pole powierzchni 96cm3
szescian ma szesc scian
96 : 6 = 16 - pole powierzcni jednej sciany

pierwiastek z 16 = 4 - dlugosc krawedzi jednej szescianu

wzor na objetosc szescianu
V= a³
V= (4cm) do potegi 3 = 64cm3
14 3 14
2010-02-23T17:01:44+01:00
Pc=96cm²
Pc=6*a²
96cm²=6a²
6a²=96cm²/:6
a²=16cm
a=√16
a=4

V=a³
V=4³
V=64cm³
odp.objętość sześcianu wynosi 64cm³
8 4 8