Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:12:13+01:00
Droga Krzyżowa powstała z pragnienia postępowania śladami Chrystusa. Jest to medytacja i duchowa pielgrzymka po śladach Zbawiciela, jej powstanie nastąpilo ok XIII w

"Gorzkie Żale" to typowo polskie nabożeństwo.
Przyjmuje się, że autorem nabożeństwa jest ks. Wawrzyniec Stanisław Benik pracujący w kościele św. Krzyża w Warszawie i kapelan sąsiadującego z nim szpitalem św. Rocha.
To on po raz pierwszy w 1707 r wydał drukiem książeczkę zatytułowaną "Snopek Myrry z Ogroda Gethsemańskiego albo żałosne Gorzkiey Męki Syna Bożego [...] rospamiętywanie". I tę datę przyjmuje się za początek nabożeństwa. Mirra, jeden z darów Trzech Mędrców dla Nowonarodzonego Jezusa, była zapowiedzią męki i zbawczej śmierci Chrystusa.
41 3 41
2010-02-23T17:29:32+01:00
Nabożeństwa wielkopostne-
Droga krzyżowa.
Gorzkie żale.
Rekolekcje.

Gazety o tym mówiące:
'Porzucony krzyż'
'Jałmużna wielkopostna'
'Mój krzyż'
'Wielkopostne śpiewanie'


29 3 29