Odpowiedzi

2010-02-23T17:10:53+01:00
Odp: nie.
możesz sobie rozrysować to zadanie i wtedy wszystko świetnie zauważysz,
wystarczy rozwiązać:

gdzie x-to jest wysokość, a 3 długość drabiny
z tego wychodzi że _
3 v 3
----------
2

Nie wystarczy !
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:12:42+01:00
Drzewo-a-2,5 m =250 cm podloze
drabicna c
trójkąt prostokątny w którym przeciwprostokątną jest bok c czyli drabina. kąt między drzewem a drabiną wynosi 30 stopni więc między drabiną a podłożem wynosi 60.
wyliczając z sinusa kąta 30 stopni wyliczamy, że:
sin 60=a/c
pierwiastek z 3/2=250/c
500=pierwiastek z trzech/c dzielone na pierwiastek z 3
500 przez pierwiastek z 3 = c
co daje w przyblizeniu ze drabina wynosi okolo 167 cm