Na wycieczkę Kasia i Marek przeznaczyli łacznie 630 zł. Marek przeznaczył na wycieczkę o 90zł więcej niż Kasia.
a.Po ile złotych przeznaczyło każde z nich na wycieczkę?
b. Jaki procent kwoty przeznaczonej na wycieczkę przez Marka stanowi kwota przeznaczona przez Kasię?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:14:37+01:00
A)
x-pieniądze przeznaczone przez Marka
y-pieniądze przeznaczone przez Kasię

x=y+90zł-bo Marek przeznaczył 90 zł więcej

x+y=630zł
y+90zł+y=630zł
2y=630zł=90zł
2y=540zł/:2
y=270zł-pieniądze przeznaczone przez Kasia

x=y+90zł
x=270zł+90zł
x=360zł-pieniądze przeznaczone przez Marka
odp.Marek przeznaczył na wycieczkę 360zł,a Kasia 270zł

b)270zł:360zł=0,75*100%=75%
odp.Kasia przeznaczyła na wycieczkę 75% kwoty Marka
2010-02-23T17:16:41+01:00
X-Kasia
x+90-Marek

a)x+x+90=630
2x=630-90
2x=540/:2
x=270
Marek- 270+90=360
KAsia dała na wycieczkę 250 zł a Marek 360 zł

B to niewiem :(
1 1 1