Odpowiedzi

2010-02-23T17:14:19+01:00
Masa substancji w nowym roztworze to suma mas z obu roztworów. Czyli 200g x 0,15 = 30g i 150g x 0,3=45g. Razem 30 + 45 = 75g. Masa roztworu to 200g + 150g = 350g. Czyli stęzenie to: 75 x 100% przez 350=21,42%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:20:42+01:00
Witaj
dane m1=200g, c1=15% = 0,15, m2=150g, c2=30% = 0,3
szukane c końcowe

Najszybszą metoda jest przez średnią ważoną
m1c1 + m2c2 = [m1 + m2]c
c = [m1c1+m2c2]/[m1+m2] = [200*0,15+150*0,3]/[200+150] = 0,214 = 21,4%

........................pozdrawiam