Moc prądu przemiennego w pierwotnym uzwojeniu transformatora wynosi 200 W. Ile wynosi wartość natężenia skutecznego we wtórnym uzwojeniu, jeżeli napięcie skuteczne w tym uzwojeniu wynosi 80 V ? Straty energii w transformatorze pomijamy .

dam naj ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:17:27+01:00
P1=P2
P=U*i
200W=80V*I
I=200/80
I=2,5A
5 3 5
2010-02-23T17:17:35+01:00
Transformator zmienia wartość napięcia i natężenia prądu, ale moc prądu płynącego w uzwojeniu wtórnym i pierwotnym musi być taka sama.
Zatem:
Pw = Pp
I×U = Pp
I = Pp/U = 200W/80V = 2,5A

Odp. Wartość natężenia skutecznego na uzwojeniu wtórnym wynosi 2,5A.
3 3 3