Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T17:17:01+01:00
Ssaki są kręgowcami, które pojawiły się na Ziemi około 200 milionów lat temu. Świadczą o tym znalezione skamieniałości z tego okresu. Przodkami ssaków są gady. Przez lata rozwoju ssaków wiele form wymierało, pojawiały się nowe. Obecnie żyjące ssaki bardzo różnią się wyglądem od swoich przodków. Ssaki jak inne organizmy, mają istotny wpływ na równowagę w przyrodzie, czyli regulują liczebność organizmów, którymi się żywią i są pokarmem innych zwierząt. W życiu człowieka ssaki odgrywają bardzo ważną rolę, np:
- ssaki udomowione i hodowlane dostarczają mięsa, mleka, futer, wełny, skór; ich kości, szczecina, rogi, kopyta są surowcami w różnych gałęziach przemysłu.
- zjadając larwy owadów, są sprzymierzeńcami człowieka w walce ze szkodnikami upraw
- mają znaczenie w łowiectwie
- dawniej zdarza się że i dziś służą jako zwierzęta juczne i pociągowe.
- udomowione są przyjaciółmi i towarzyszami człowieka
- są nieodłączną częścią sportów i rekreacji, na przykład jeździectwo, jazda zaprzęgami, rekreacyjna jazda konna.
Ssaki mogą niekiedy powodować szkody, na przykład niszczyć zapasy żywności i przenoszą choroby.
Co wyróżnia ssaki spośród wszystkich innych grup zwierząt ?
- u ssaków w skórze rozmieszczone są gruczoły mleczne, a młode po urodzeniu ssą z nich mleko, które całkowicie zaspokaja potrzeby pokarmowe noworodków.
- ich ciało pokrywa skóra z sierścią, wyposażona w gruczoły:
- potowe, które wspomagają termoregulację ( krople potu odbierają skórze ciepło ) i wydalanie
- zapachowe które pełnią funkcję wabiącą lub odstraszającą
- spośród wszystkich zwierząt ssaki posiadają najbardziej rozwinięty mózg o raz dobrze wykształcone zmysły. To właśnie przyczyny ich dominacji na Ziemi.

4 2 4
2010-02-23T17:18:33+01:00
Ssaki są to zwierzęta tworzące najwyżej uorganizowaną gromadę podtypu kręgowców, typu strunowców.
Mają duże znaczenie w przyrodzie i w życiu człowieka.
Tak na przykład wśród zwierząt domowych odgrywają największą rolę jako przyjaciel domu ;) np. pies kot czy nawet , swinka morska ;))
3 3 3