Mirek na rowerze, a Jurek pieszo wyruszyli z tego samego miejsca jednocześnie w przeciwnych kierunkach. Po pewnym czasie odległość między chłopcami wyniosła 7240 m. Ile m przeszedł Jurek, skoro Mirek przejechał drogę siedem razy dłuższą?

2

Odpowiedzi

2010-02-23T17:41:31+01:00
Jurek przeszedł x metrów
Mirek przejechał siedem razy więcej czyli 7x metrów
Wspólnie przeszli 7240 metrów. Więc:

7x+x=7240
8x=7240 I:8
x=905
7*905=6335

Jurek przeszedł 905 metrów (x=905), a Mirek przejechał 6335 metrów (7*905=6335)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:42:59+01:00
7240 odległość miedzy nimi
x przeszedł jurek
7x przejechał mirek
x+7x=7240
8x=7240// 8
x=905
odp jurek przeszedł 905m.