Odpowiedzi

2010-02-23T17:21:23+01:00
Polska w tym czasie nie istniała na mapie Świata dopiero po roku 1922 polska zaczynała odnawiać swoją pochodność na świecie ;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T17:22:40+01:00
Walka o granice Rzeczpospolitej w latach 1918-1923 była, wielkim wysiłkiem dla całego narodu polskiego. Po długoletniej niewoli udało się wreszcie odbudować niepodległe państwo ze stabilnymi granicami. Nie byłoby to jednak możliwe bez udziału znakomitych polskich mężów stanu - Józefa Piłsudskiego i Romana Dmowskiego. Duże znaczenie miała również twarda postawa Polaków oraz ich sąsiadów. Odrodzona Polska wzrastała w poczuciu stałego zagrożenia zewnętrznego. Zarazem w skład państwa weszły ziemie w znacznej mierze zamieszkane przez mniejszości narodowe, mające własne aspiracje niepodległościowe. Fakt ten wpływał na stosunki wewnętrzne, a także na politykę zagraniczną II Rzeczypospolitej. Odzyskanie przez Polskę niepodległości mimo wszystko stabilizowało sytuację polityczną w tym regionie Europy, zdominowanym przez ostatnie stulecie przez dwa agresywne mocarstwa: Rosję i Niemcy.



mam nadzieję , ze pomogłam a jak nie to sorry :)