Zad 1
W jakiej odeległości od obserwatora uderzył piorun,jeżeli odgłos grzmotu usłyszał on po upływie 0.1 minuty od momentu zobaczenia błyskawicy?Prędkość dzieku w powietrzu wynosi 340m/s
zad 2
Po jakim czasie pojazd z prędkością 18km/h osiągnie prędkość 90km/h,jeżeli porusza się ze stałym przyspieszeniem 2m/s?

2

Odpowiedzi

2010-02-23T17:30:42+01:00
S=x
t=0,1*60=6s
v=340m/s
s=v*t=6s*340m/s=2040m
zad2
v1=18000/3600m/s=5m/s
v2=90000/3600m/s=25m/s
a=(v2-v1)/t
t=(v2-v1/a
t=25-5/2
t=10s
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:32:44+01:00
Witaj
1/
dane t=0,1min=6s, v=340m/s
szukane s
s = v*t = 340m/s*6s = 2040m = 2,04 km

2/
dane v1=18km/h = 5m/s, v2=90km/h = 25m/s, a=2m/s2
szukane t
a = [v2-v1]/t
t = [v2-v1]/a = [25m/s-5m/s]/2m/s2 = 10s

...................pozdrawiam