Nie mam słownika ortograficznego a mam polecenie w zeszycie ćwiczeń pytanie brzmi
Znajdź w słowniku ortograficznym reguły uzasadniające pisownię podanych wyrazów
Droga Mleczna -
makówka -
poważny -
gospodarz -
zrobiłby -
niemiły -
schody -

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:30:50+01:00
Makówka-końcówka -ówka
Droga Mleczna-nazwa własna
poważny-odmienny ,,powaga''
gospodarz-końcówka rzeczownika rodzaju męs.
niemiły-przymiotnik w pierwszym stopniu
schody-,,ch'' po samogłosce ,,s''
2 5 2
2010-02-23T17:35:53+01:00
Draga Mleczna z dużych liter, ponieważ są to nazwy własne.
Makówka piszemy przez ó, ponieważ końcówki: ów, ówka, ówki, ówna zawsze piszemy przez ó.
Poważny przez ż ponieważ odmienia się : odwaGa
Gospodarz piszemy przez rz ponieważ rz używamy w przyrostkach: -erz, -arz.
Zrobiłby piszemy razem ponieważ jest to osobowa forma czasownika.
Niemiły piszemy razem bo słowo miły to przymiotnik a z przymiotnikami zawsze piszemy razem.
Schody piszemy przez ch ponieważ po literze s występuje zawsze ch.

Pozdro;)
2 5 2