Zd.1.Drewnianą belkę o długości 7,5 m rozcięto na dwie części ,z których jedna jest dwa razy dłuższa od drugiej.Jakie długości mają te części?

zd.2.Pociąg składający się z lokomotywy i 12 wagonów ma 102 m długości.Każdy wagon jest o 2 m dłuższy od lokomotywy.Jaką długość ma lokomotywa?

2

Odpowiedzi

2010-02-23T17:33:23+01:00
1. x+2x=7,5m
3x=7,5\:3
x=2,5m pierwsza belka
2x=2*2,5m
2x=5m druga belka
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:44:37+01:00
Zad.2

Dane:
długość całkowita=102m
lokomotywa=x
wagon=x+2m
ilość wagonów= 12+lokomotywa

12x2= 24m
102-24=78m
78:13=6m

Odp.: Lokomotywa ma długość 6m.

W RAZIE PYTAŃ PROSZĘ PISAĆ DO MNIE