Na planie miasta w skali 1:4000 podziwiany przez grupę zamek i okoliczne ogrody zajmują prostokąt o wymiarach 5cm x 3cm. Ile hektarów w rzeczywistości zajmuje zamek z ogrodami?

proszę o rozwiązanie na dzisiaj *(rozwiązanie krok po kroku)
dziękuję ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-23T17:34:43+01:00
3x5=15cm2
skalaŁ
1cm-4000CM
1CM-4km
15cm2-60km
60km2=6000ha
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:36:31+01:00
Skala 1:4000
a - długość na planie = 5 cm
a1 - długość w rzeczywistości = 5 razy 4000 = 20000 cm = 200 m
b - szerokość = 3 cm
b1 - szerokość w rzeczywistości = 3 razy 4000 = 12000 cm = 120 m
P - powierzchnia = a1b1 = 200 razy 120 = 24000 m²
1 ha = 10000 m²
24000 m² = 2,4 ha