Odpowiedzi

2010-02-23T17:53:10+01:00
A)6x^2-24 =0
6(x^2-4)=0
(x-2)(x+2)=0
x=2 lub x=-2

b)x^2+12=0
x^2=-12
równanie sprzeczne bo kwadrat jest zawsze dodatni lub jest zerem wiec x nalezy do zbioru pustego

c)5(x^2-2)=0
x^2-2=0
x^2=2
x=pierwiastek z 2 lub x= - pierwiastek z 2

d)x^2 - 10x + 25=0
(x-5)^2=0
x-5=0
x=5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:56:29+01:00
A) 6x²-24=0
6x²=24
x²=4
x=2

b) -x²-4=8
-x²=12
x²=-12
x=2 pierwiastki z dwóch

c) 5x²-10=0
5x²=10
x²=2
x= pierwiastek z dwóch lub pierwiastek z minus dwóch

d) x(x-10)=-25
x-10=-25x
26x=10
x=10/26
x=5/13