Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T17:58:38+01:00
Rosja toczyła wojnę z Turcją, więc Polacy chcieli to wykorzystać.
W 1788 zwołali Sejm Wielki (Czteroletni) i sporządzili Konstytucję 3 Maja.
30 4 30
2010-02-23T18:16:37+01:00
47. Sejm Wielki i jego postanowienia.
(Sejm Wielki inaczej czteroletni 1788 - 1792 ). Podjęto uchwałę o powiększeniu armii do 100tys. żołnierzy. Po raz pierwszy nałożono też stały podatek na duchowieństwo 20% i szlachtę 10%. W rzeczywistości jednak, z tych środków można było pod broń 65-tyś. armię.
16 3 16