Odpowiedzi

2010-02-23T18:12:15+01:00
Papierz jest powiernikiem św piotra. jak mówi biblia był on rybakiem ludzkich serc. dla spułczesnego kościoła jest on przykładem i droga która mogą pujść wszyscy ludzie. papierzy wybierajaą kardynałowie, są oni jak ojcowie dla świat. utczywi o czystym sercu, pełni wiary i dobrych chęci dążący do nie tylko nawrucenia innych ale i pomocy bliźniemu. zwykle wybierani są tacy którzy naj więcej przerzyli i w jakiś sposób się zasłurzyli
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T18:45:58+01:00
Teologia i filozofia Ojców Kościoła jest aktualna do dzisiaj. Doktryna katolicka opiera się na Objawieniu, czyli na Biblii i Jezusie Chrystusie oraz na refleksji, którą podejmuje się nad nim. Taką refleksję podjeli Ojcowie Kościoła. Stąd też ich nazwa. To oni byli ojcami teologii, ojcami rozumienia czym jest Kościół, Objawienie, a kim jest dla nas Chrystus. Z resztą do dzisiaj jest aktualna forma moflitwy jaką zapoczątkowali Ojcowie Kościoła (np.: modlitwa Jezusowa), a dokładniej Ojcowie Pustyniii, tzn. ludzie, którzy zamieszkali na pustynii i poświęcili swoje życie modlitwie oraz postom. Zapraszam do wyszukiwania w wyszukiwarkach kim byli Ojcowie Pustynii. To bardzo ciekawa sprawa. Doszli oni do tego, do czego doszedł Freud, Jung i Fromm 1500 lat później.
Dajj najjj PLISSSS!!;)
2 4 2
2010-02-23T19:57:53+01:00
Ojcowie mają kierować naszą wiarą gdyż jesteśmy tylko ludźmi i popełniamy błędy. Dzisiejsi ojcowie Kościołów to kapłani.