Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T18:21:33+01:00
Szynka zawiera 25% białka, 36% tłuszczu, 28% wody, resztę stanowią sole mineralne. Oblicz ile każdej substancji znajduje się w 8 kg. szynki.


białko- ¼( bo 25 % to jedna czwarta całości)
¼*8kg= 2kg

tłuszcz- 0,36%*8kg= 2,88kg

woda- 0,28%
0,28%*8kg= 2,24kg

sole mineralne- 11%
0,11*8kg= 0,88kg
3 5 3
2010-02-23T18:23:45+01:00
8*25%=8*1/4=2kg - białka
8*36%=8*36/100=2,88kg - tłuszcz
8*28%=8*28/100=2,24 - woda
100%-25%-36%-28%=11%
8*11%=8*11/100=0,88kg - sole mineralne

Prosze o najlepszą odp
3 5 3