Rozwiąż łamigłówkę.Cztery prostokąty symbolizują substancje chemiczne, których nazwy należny odgadnąć,wiedząc że:
_ 1 _ _ 2 _ _ 3 _ _ 4 _ <---> cztery prostokąty
a)gdy działamy na substancje1.na substancje2. w podwyższonej temperaturze,powstaje tlenek metalu i wydziela się substancja 3.
b)substancja 2. łączy się z substancja 4. w reakcji spalania, której produktem jest biały proszek.
c)z połączenia substancji 3.i substanicji4.powstaje substancja1.
d)człowiek nie mógłby żyć substancji 1 i 4.
e)substancja 1.to związek chemiczny, a substancje: 2,,3,i 4. to pierwiastki chemiczne.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T18:51:42+01:00
1. H₂O [woda]
2. Mg [magnez]
3. H₂ [wodór]
4. O₂ [tlen]

a) Mg + H₂O → MgO + H₂
b) 2Mg + O₂ → 2MgO
c) 2H₂ + O₂ → 2H₂O
d) koniecznie potrzebne H₂O i O₂
e) pierwiastki - Mg, H₂, O₂
związek chemiczny - H₂O
38 3 38
2010-02-23T18:52:02+01:00
A) chyba powinno byc, ze gdy dzialamy substancja 1 na substancje 2, albo cos w ten sposob
wiec tak:
1. woda (H2O)
2. magnez (Mg)
3. wodór (H2)
4. tlen (O2)

a) H2O + Mg ---> MgO + H2 (woda + magnez --> tlenek magnezu + wodór)
b) 2Mg + O2 --> 2MgO (magnez + tlen -> tlenek magnezu)
c) 2H2 + O2 ---> 2H2O (wodór + tlen -> woda)
d) woda i tlen
e) ziwazek chemiczny - woda (H2O), pierwiastki - Mg (magnez), H2 (wodór), O2 (tlen)
22 3 22