Odpowiedzi

2010-02-23T19:00:54+01:00
-wysokie temperatury powyżej 20 stopni
-małe roczne amplitudy temperatur
-brak klimatycznych pór roku
-wysokie opady (deszcze zenitalne)
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T19:42:57+01:00
Równikowy wybitnie wilgotny:
Ten klimat występuje najbliżej równika. Codziennie przez cały rok padają tu deszcze zenitalne (ze szczególnym nasileniem w okresach równonocy), więc roczne sumy opadów są tu bardzo wysokie (do 3000). Temperatury są wysokie, również przez cały rok (ok. 25°C), więc amplitudy są małe (poniżej 5°C). Pory roku wyznaczane przez opady (brak termicznych pór roku).
A sam wilgotny różni się tym tylko, że jest nieco dalej równika, jest jedna bądź dwie pory deszczowe, trochę mniejsze sumy opadów. ;)
4 3 4