Odpowiedzi

2009-10-16T22:13:57+02:00
Ile jest pięter:
(82-4):6 = 78:6 = 13
Odp. Jest 13 pięter ( i parter ).

Na którym piętrze znajduje się mieszkanie 65?
Wg. mojego toku rozumowania na 11. Ale tego niestety nie byłabym taka pewna... zmęczenie robi swoje. Za to wydaje mi się, że pierwsza część zadania jest w porządku.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-16T22:49:10+02:00
Parter - 4 mieszkania
82 - 4 = 78
78 - pozostałe mieszkania
78 : 6 = 13
78 - 6 = 72 (od mieszkania 72 do mieszkania 78 jest 13 piętro)
72 - 6 = 68 (od mieszkania 68 do mieszkania 72 jest 12 piętro)
68 - 6 = 62 (od mieszkania 62 do mieszkania 68 jest 11 piętro)
Jest trzynaście pięter (bo parteru nie liczyć)
A piętro mieszkanie nr. 65 znajduję się na 11 piętrze.
14 3 14