Odpowiedzi

2010-02-23T18:59:17+01:00
Ukwiał oraz pustelnik. Odwłok pustelnika jest miękki i pozbawiony pancerza. Dlatego wyszukuje on pustą muszlę ślimaka i chowa w niej odwłok. Na tej muszli osadza się ukwiał. Pustelnik, poruszając się, przenosi ukwiała z miejsca na miejsce. Dzięki temu ukwiał ma większą możliwość zdobycia pokarmu, natomiast pustelnikowi zapewnia ochronę przed wrogami.
26 3 26
2010-02-23T19:04:20+01:00
Symbioza raka pustelnika z ukwiałem jest to przykład nieantagonistycznego oddziaływania (protokooperacji). Pustelnik nie ma pancerza, a jego odwłok jest miękki, dlatego jak jest młody szuka pustej muszli i chowa w niej odwłok. Służy mu ona jako pancerz. Ukwiał przytwierdza się do muszli, a dzięki parzydełkom zapewnia ochronę pustelnikowi. W zamian za to ukwiał może przemieszczać się z rakiem, który przez to pomaga mu również zdobywać pożywienie.
49 4 49
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T19:08:00+01:00
Symbioza ukwiału z rakiem pustelnikiem polega na tym,iż pustelnik wyszukuje pustą muszle ślimaka i chowa w niej odwłok gdyż jego odwłok jest miekki pozbawiony pancerza. Na tej muszli osadza sie ukwiał a pustelnik poruszając sie przenosi się z miejsca na miejsce.Dzięki temu ukwiał ma większą możliwość zdobycia pokarmu a pustelnikowi zapewnia obronę przed wrogami.
82 4 82