Odpowiedzi

2010-02-23T19:00:37+01:00
P=25
P=a*b
25= 4/9b
b=25*9/4=56,25
nie wiem czy dobrze
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T19:07:44+01:00
Pole prostokąta wynosi 25 m2. Jego szerokość stanowi 4/9 długości. Oblicz obwód tego prostokąta.

a - dł.
b - szer.

a * b = 25 m²
b = 4/9 a

a (4/9 * a) = 25 m²
b = 4/9a

4/9a + a² = 25 m² / * 9
b = 4/9a

4a + 9a² = 25 m²
b = 4/9a

2a² + 9a² = 25m²
b = 4/9a

11a² = 25m² / 11
b = 4/9a

a = √25/11
b = 4/9 * √25/11