Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T19:07:15+01:00
Prywileje szlacheckie nie służyły dobru państwa a nawet go osłabiały. Szlachta przystawała na to i była z tego zadowolona.
2010-02-23T19:15:40+01:00
Przywileje szlacheckie nie służyły dobru państwa...
Największą wartością dla szlachty była wolność od wszelkiego ucisku, obowiązków, podatków... Nazywali ją "złotą wolnością". Za jej najważniejszy element uważali "liberum veto" (po łacinie: "wolne nie pozwalam"). dzięki temu każdy poseł mógł zawołać w sejmie: "veto"! (,,nie pozwalam!) i tym samym zerwać obrady. Taki poseł zwykle działał na zlecenie jakiegoś magnata albo był przekupiony przez ambasadora obcego państwa.

To chyba tyle;D