Siostra i brat jeżdżą rowerami z domu do odległej o 6 km szkoły. Siostra jeździ z prędkością200 m/min, a starszy od niej brat 250 m/min. O ile minut później brat może wyjechać z domu żeby dogonić siostrę przy szkole?
powinno wyjść 72 km/h

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-16T22:51:38+02:00
Siostra
200m-1min
6km=6000m-x
x=6000*1min:200
x=30min

brat
250m-1min
6km=6000m-x
x=6000*1min:250
x=24min

Więc siostrze zajmuje to 30 minut, a bratu 24 minuty.

30min-24min=6min
Brat może wyjechać 6 minut później, aby dogonić siostrę przy szkole.
  • Użytkownik Zadane
2009-10-17T00:30:04+02:00
6km.=6000m - szkola
200m/min=12000=siostra
250m/min=15000= brat
15000-12000=30000+6=36000
36*2=72km.