Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T19:24:38+01:00
"Królowa Śniegu" to bardzo ciekawa książka.
Jest wciągająca i jej akcja toczy się dynamicznie.
Podobało mi się postępowanie Gerdy, która chciała uratować swojego brata Kaja.
Królowa Śniegu wbrew pozorom była zła i zakłamana.
Oszukiwała dzieci, aby potem jej służyły.
Nie mogłam się od niej oderwać.
Chciałabym przeczytać ją jeszcze raz.
2010-02-23T19:25:27+01:00
Tak naprawdę Andersen opisywał rywalizację dwóch kobiet - wspomnianej już Królowej oraz młodej Gerdy niemal rówieśniczki Kaya. Pełen magicznych przygód pościg dziewczyny za przepysznymi saniami Królowej w rzeczywistości ukazuje pełną trudów drogę zdeterminowanej Gerdy pragnącej odzyskać Kaya przy pomocy siły swego uczucia. Sam uwodzony a potem odzyskiwany nie cierpi, ponieważ w momencie w którym przyjął swą niewolę stała się ona nowym a zarazem jedynym celem jego życia.Cała trójka głównych bohaterów nauczyła się bardzo wiele. Koniec zimy oznacza, że Królowa Śniegu przestała nią być - już nie powtórzy swego czynu, który z pewnością wcześniej jej się udawał.Gerdyj ednak potrafił przezwyciężyć swój wstyd i spojrzeć w oczy tej, którą przez cały czas kochał...

Bez względu na to, jak daleko nie odejdziemy, będziemy szukani i zostaniemy odnalezieni.