Odpowiedzi

2010-02-23T19:26:44+01:00
Mianownik M.
Dopełniacz D.
Celownik C.
Biernik B.
Narzędnik N.
Miejscownik Ms.
Wołacz W.
2010-02-23T19:27:25+01:00
Hm... Dziwne zadanie dostałeś
A więc : Znam przypadki
A jak nie to się poucz ;)
Mianownik- kto? co ? ( jest ) Dopłniacz- kogo? czego ? ( nie ma ) Celownik- komu ? czemu? ( się przyglądam ) Biernik- kogo? co ? (widze) Narzędnik- z kim? z czym ? (ide) Miejscownik - o kim ? i czym ? ( myśle 0 Wołacz - o! ( o mój drogi )

Przykład
Liczba pojedyńcza Mianownik (kto,co) rycerz Dopełniacz (kogo,czego) rycerza Celownik (komu,czemu) rycerzowi Biernik (kogo,co) rycerza Narzędnik (z kim, z czym) rycerzem Miejscownik (o kim, o czym) rycerzu Wołacz (o!) rycerzu! Liczba mnoga M.: rycerze D.: rycerzy C.: rycerzom B.: rycerzy N.: rycerzami Msc.: rycerzach W.: rycerze!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T19:27:34+01:00
Ja znam

mianownik (kto co)
dopełniacz (kogo czego)
celownik (komu czemu)
biernik (kogo co)
narzędnik (z kim z czym)
miejscownik ( o kim o czym)
wołacz ( o) - bezpośredni zwrot